لابراتوار برادران تاجیک

لامینت گلاس سرامیک ، میلینگ سنتر ، ساخت زیرکونیا

لابراتوار برادران تاجیک

لامینت گلاس سرامیک ، میلینگ سنتر ، ساخت زیرکونیا

لامینت گلاس سرامیک ، میلینگ سنتر ، ساخت زیرکونیا
Tel:02177905557
Mob:09128201109

  • ۰
  • ۰

کامپوزیت به چه معناست ؟

کامپوزیت ( ماده مرکب یا چندسازه ) که از دو فاز ماتریس و تقویت‌کننده تشکیل شده است و از فاز دوم حداکثر به اندازه ۵ درصد استفاده شده باشد. به ترکیب ماتریس با الیاف (یا ماده تقویت‌کننده) زیر ۵ درصد کامپوزیت گفته می‌شود.

داشتن دندان های زیبا تاثیر فوق العاده ای در چهره ما دارد و لبخند زیبای ما سبب جذابیت چهره مان می شود . امروزه بسیاری از افراد برای زیبا تر شدن یک دست شدن رنگ و فرم دندان هایشان از  کامپوزیت دندان  استفاده می کنند .

کامپوزیت دندان چیست؟ 

یکی از موادی که امروزه در دنیای دندانپزشکی بسیار پر کاربرد است ، کامپوزیت ها هستند. کامپوزیت دندان به موادی خمیر مانند می گویند که پزشک با استفاده از آن دندان های پوسیده ، شکسته ، ترک خورده یا سیاه شده را ترمیم می کند 

معنی دیگر کامپوزیت

درمان ونیر کامپوزیت موجب زیباسازی دندان و سفید کردن دندان می شود بدون اینکه هیچ تراشی بر روی دندان صورت گیرد و در این روش به دندان ها آسیبی وارد نمی شود ، گاهی اوقات به این روش " ارتودنسی فوری " نیز گفته می شود.

اجزای کامپوزیت از ترکیب ذرات فیلر به وجود آمده و دارای مقاومت بالایی است.

کامپوزیت ونیر از ترکیبی خمیری مانند ، تشکیل شده که با امواج نوری با طول موج خاص سفت می شوند و ظاهری زیبا به فرد می بخشند.

نسل جدید کامپوزیت های زیبایی به جز اینکه استحکام بالایی دارند فاقد تخلخل بوده و بسیار عالی پولیش می شوند و طول عمرشان افزایش یافته است. ونیرها ساخته شده از مواد همرنگ دندان هستند که رنگ دندانهای تغییر یافته را اصلاح می کنند و ایرادهای دندان را برطرف می کنند.

  آیا همه افراد می توانند از کامپوزیت دندانی استفاده کنند؟
اگر انجام کامپوزیت از نظر اکلوژن یعنی (طرز قرار گرفتن دو فک و دندان بر روی یکدیگر) برای فرد صلاح نباشد به او پیشنهاد می شود که از روش ارتودنسی استفاده کند.

چگونه می توان از کامپوزیت ها در درمان زیبایی استفاده کرد ؟

برخی مواقع امکان دارد که ما نتوانیم از دندان هایمان مراقبت کنیم و باعث از بین رفتن زیبایی دندان های خود می شویم به گونه ای که رنگ و فرم دندانهایمان تغییر کند و یا به علت خوردن مواد غذایی سفت دندانمان لب پر می شود، در این گونه موارد پزشک با روش کامپوزیت ایراد های دندانی را برطرف می سازد و رنگ دندان، اندازه و فاصله نامناسب آن ها را درست می کند ودر زیباسازی دندان ها را برای فرد تامین می کند.

بهترین برند کامپوزیت دندان کدام است ؟

بهترین برند کامپوزیت  به ترتیب کامپوزیت ایویکولار آی پی ای ، کامپوزیت کازمادنت و اولترادنت می باشند و بهترین دیسک های پرداخت و پالیش که در استحکام و رنگ پذیری دندان بسیار پر اهمیت هستند ، دیسک کازمادنت در رنگ های مختلف و بیسکو است.

کامپوزیت دندان چند سال ماندگاری دارد؟

دوام و ماندگاری کامپوزیت های دندان بالا است اما احتیاج به مراقبت های لازم دارد و فرد باید موارد بهداشتی و نیز اصول تغذیه ای را رعایت کند تا عمر کامپوزیت ها را به بیش از 10 سال برساند .

چگونه از دندان های کامپوزیت شده مراقبت کنیم؟

- برای مراقبت از دندان ها به صورت مرتب مسواک بزنید.

- مسواک به تنهایی قادر به نظافت تمام فواصل بین دندانی نیست پس بهتر است نخ دندان استفاده کنید.

- دقت داشته باشید که خوردن مواد غذایی سفت می تواند به دندان های کامپوزیت شده ، آسیب وارد کند و آن ها را دچار ساییدگی نماید.

- بعد از خوردن مواد غذایی مانند چای و قهوه و یا خوراکی های دارای مواد رنگی دندان های خود را مسواک کنید، زیرا کامپوزیت ها نیز خاصیت رنگ پذیری دارند و دچار تغییر رنگ می شوند.

آیا کامپوزیت به دندان آسیب می رساند؟

در کامپوزیت دندان اگر دندان ها تراشیده شوند مینای دندان آسیب می بیند پس بهتر است سلامت دندانهایمان را به زیبایی دندان هایمان ترجیح دهیم.

عوارض کامپوزیت دندان چیست ؟

از اصلی ترین عوارض کامپوزیت دندان تورم و آسیب لثه است که در هنگامی اتفاق می افتد که کامپوزیت خوب بر روی دندان قرار نگیرد.

آیا کامپوزیت دندان ، درد دارد؟

این روش معمولا بدون ناراحتی انجام می شود و دندانپزشک ابتدا یک ژل بی حسی را در ناحیه تزریق اعمال می کند تا شما سوزن را احساس نکنید.

مراحل کامپوزیت دندان

برای روکش کامپوزیت ونیر دندانپزشک ابتدا دندان ها را تمییز می کند و آن ها را جرم گیری می نماید تا سطحی تمیز برای کار گذاشتن روکش ونیر داشته باشد ؛ سپس دندان ها را خشک کرده و از هر گونه رطوبت یا بزاق پاک می کند تا عملکرد مواد باندینگ مختل نشود .

در مرحله بعد سطح جلوی دندان ها به وسیله مواد اسیدی متخلخل می شود تا به چسبیدن ونیر کامپوزیت به سطح دندان کمک کند و در آخر مواد باندینگ مخصوص (چسب) را بر روی سطح دندان استفاده می کنند و مواد کامپوزیت روی دندان قرار می گیرد.

هزینه کامپوزیت

هزینه کامپوزیت ونیر بستگی به کیفیت مواد مورد استفاده ، تجربه و مهارت دندانپزشک دارد.

composite

  • ۹۸/۰۴/۰۳
  • Hadi Tajik

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی